České podnikatelky chtějí rozšířit svůj byznys i za hranice Česka

Expandovat firmu znamená získat nové příležitosti a zvýšit hodnotu vašeho podnikání. Jak však najít nové trhy? Na co si dát pozor? Odpovědi hledaly české podnikatelky na regionálním setkání klubu Ocenění Českých Podnikatelek.

Zatím poslední z dlouhé řady společensko-odborných setkání v regionech se odehrálo ve středočeské Prosečnici na Benešovsku, v malebném Posázaví. Inspirativní příběhy podnikatelů přímo ze života jsou často tím nejlepším zdrojem dobrých rad a přenositelných zkušeností.

Ocenění Českých Podnikatelek, Šarlota Resort, regionální setkání 13.9.2016

Ocenění Českých Podnikatelek, Šarlota Resort, regionální setkání 13.9.2016

„Na našich setkáních se podnikatelky a další hosté mohou těšit z osobního kontaktu s předními osobnostmi českého byznysu a ekonomickými odborníky. Sdílení zkušeností je samotnou podstatou všech klubových akcí, se kterými již druhým rokem vyjíždíme za podnikatelkami i do regionů. Tentokrát jsme navíc poprvé vysílali i online přenos, aby si setkání mohl užít opravdu každý“, říká Helena Kohoutová, zakladatelka Ocenění Českých Podnikatelek. Helena Kohoutová také celé setkání zahájila svým vlastním podnikatelským příběhem, kdy dokázala vybudovat hned několik projektů, které mají přesah do různých oblastí českého byznysu, ale všechny spojuje myšlenka etického, transparentního podnikání a zviditelňování úspěchů schopných lidí, což má podpořit hrdost na české úspěchy a zlepšovat podnikatelské klima v naší zemi.

Čestným hostem setkání byl Jiří Michal, emeritní předseda představenstva a generální ředitel farmaceutické společnosti Zentiva, člen představenstva sklárny Moser, majitel Manufaktury ATELIER JM LESOV – THUN STUDIO a člen Správní rady Univerzity Karlovy a Správní rady Vysoké školy chemicko-technologické. Takové spojení významných funkcí a životních příběhů je už ze své podstaty zdrojem mnoha užitečných rad a zkušeností. Jiří Michal ví, jaké to je firmu převzít, vybudovat a úspěšně prodat. Během celé své kariéry se soustředil na proces změn, protože do vedení významné farmaceutické firmy se usadil v devadesátých letech, kdy se měnila celá společnost.

„Chtěli jsme to ale udělat tak, aby to vždy byla změna k lepšímu. A jak poznáte, že vize, která za změnou stojí, je ta správná? Musíte tomu věřit,“ říká Jiří Michal, který se jako manažer se držel dvou přístupů – plánování a pojetí vedení coby služby svým podřízeným.

„Úspěšné lidi podnikání baví. Takoví lidé vědí, že když předají hodnotu ostatním lidem, posílí svoji vlastní hodnotu. Neustále si kladou otázky, kam směřují a jaká je jejich vize a poslání,“ doplňuje Helena Kohoutová.

Jak nacházet nové příležitosti, zákazníky a nové trhy radila řada dalších zkušených odborníků z mnoha významných institucí. Ať už se jedná o exportní rizika, kde předaly své zkušenosti ČSOB a agentura CzechTrade, plánování budoucnosti firmy od NSG Morison, prověřování obchodních partnerů do CRIF – Czech Credit Bureau, zlepšení postavení na trhu od Palatinum Campus, až po zvýšení efektivity firmy od TLC Trainings and Languages. Zkušenosti s nástroji moderní komunikace ve firmě a reportingem také předal holding NWT, který je sám o sobě symbolem promyšlené a trvalé expanze.

Setkání proběhlo ve stylovém resortu Šarlota. Areál byl vybudován na počátku 20. století a dnes spojuje kvality čisté krajiny plné zdravých lesů a tekoucí vody, toho nejlepšího z art deco a nejmodernější vybavení zaměřené na komfort se zaměřením na péči o seniory. Prostorová velkorysost a řemeslná preciznost našich předků se zde potkává s technickými vymoženostmi současnosti.

V tomto prostředí si také mohli hosté užít i doprovodný program v podobě prohlídky areálu Šarlota Resort & Care, výstavy originálních porcelánových výrobků Atelireru JM Lesov a Thun Studio a prezentaci vozů značky Volvo.

Kde můžete vidět ty nejšikovnější české ženy pohromadě? Kde můžete být svědky neuvěřitelně silných příběhů lidské vůle a úspěchu? Projekt Ocenění Českých Podnikatelek – OCP podporuje a oceňuje české podnikatelky. Hodnotí se jedinečná kombinace tvrdých čísel a osobních podnikatelských příběhů. V Ocenění Českých Podnikatelek dojde uznání společenská odpovědnost držená v rukou českých žen a jejich vliv na celkovou kultivaci podnikatelského prostředí. Již od roku 2008 pomáhá tento projekt budovat hrdé Česko!

Samotné podnikatelky díky automatickému členství v klubu podnikatelek získávají nepřetržitý přísun podnikatelských rad a tipů, nový pohled na své podnikání a velice často i nová přátelství. Do Ocenění Českých Podnikatelek – OCP se mohou podnikatelky přihlásit na doporučení odborného garanta CRIF – Czech Credit Bureau, který jejich firmu doporučil na základě analýzy účetních závěrek za poslední tři roky. Dále musí jejich firma mít minimální roční obrat od 10 milionů Kč a hodnocení iRating ve stupních 1–11, být plně v českých rukou a doba podnikání musí být nejméně 4 roky. Za dobu její existence prošlo soutěží již 101 832 podnikatelek, ze kterých postoupilo 2549 semifinalistek, a z nejužšího výběru 328 finalistek bylo nakonec oceněno 77 vítězek.

Fotogalerie zde (facebook)

www.oceneniceskychpodnikatelek.cz